Sprzedawca

Kształcenie w zawodzie sprzedawcy ma na celu przygotowanie absolwentów do sprawnego i fachowego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki rynkowej. Sprzedawca należy do zawodów typowo usługowych, zatem w kształceniu naszych uczniów zwracamy uwagę na istotne dla przyszłego sprzedawcy cechy, a w szczególności:

  • komunikatywność,
  • uczciwość i rzetelność,
  • zamiłowanie do porządku i dokładność,
  • odpowiedzialność i systematyczność w działaniu.

Czego uczysz się na zajęciach?

organizowania zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów, sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczania należności za dostarczone produkty;
przygotowywania produktów do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowania;
informowania nabywcy o walorach sprzedawanych produktów;
pomocy nabywcy przy wyborze produktu;
sprawnej realizacji zamówień składanych przez nabywców (demonstrowanie, ważenie, mierzenie, paczkowanie);
inkasowania należności za sprzedane produkty;
dbania o czystość i estetykę miejsca sprzedaży;
załatwiania reklamacji zakupionych towarów;
przyjmowania i rejestrowania zamówień na towary w hurtowniach;
współpracy w przygotowaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.);
współpracy w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb rynku;
informowania o warunkach sprzedaży (stosowane upusty);
zawierania transakcji sprzedaży;
sporządzania faktur za towary;
przestrzegania warunków sanitarnych sprzedaży;
zabezpieczania punktu sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp.

Czego uczysz się na zajęciach?

  • organizowania zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów, sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczania należności za dostarczone produkty;
  • przygotowywania produktów do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowania;
  • informowania nabywcy o walorach sprzedawanych produktów;
  • pomocy nabywcy przy wyborze produktu;
  • sprawnej realizacji zamówień składanych przez nabywców (demonstrowanie, ważenie, mierzenie, paczkowanie);
  • inkasowania należności za sprzedane produkty;
  • dbania o czystość i estetykę miejsca sprzedaży;
  • załatwiania reklamacji zakupionych towarów;
  • przyjmowania i rejestrowania zamówień na towary w hurtowniach;
  • współpracy w przygotowaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.);
  • współpracy w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb rynku;
  • informowania o warunkach sprzedaży (stosowane upusty);
  • zawierania transakcji sprzedaży;
  • sporządzania faktur za towary;
  • przestrzegania warunków sanitarnych sprzedaży;
  • zabezpieczania punktu sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp.