Kształcenie w zawodzie sprzedawcy ma na celu przygotowanie absolwentów do sprawnego i fachowego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki rynkowej. Sprzedawca należy do zawodów typowo usługowych, zatem w kształceniu naszych uczniów zwracamy uwagę na istotne dla przyszłego sprzedawcy cechy, a w szczególności:
- komunikatywność,
- uczciwość i rzetelność,
- zamiłowanie do porządku i dokładność,
- odpowiedzialność i systematyczność w działaniu.
Czego uczysz się na zajęciach?
organizowania zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów, sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczania należności za dostarczone produkty;
przygotowywania produktów do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowania;
informowania nabywcy o walorach sprzedawanych produktów;
pomocy nabywcy przy wyborze produktu;
sprawnej realizacji zamówień składanych przez nabywców (demonstrowanie, ważenie, mierzenie, paczkowanie);
inkasowania należności za sprzedane produkty;
dbania o czystość i estetykę miejsca sprzedaży;
załatwiania reklamacji zakupionych towarów;
przyjmowania i rejestrowania zamówień na towary w hurtowniach;
współpracy w przygotowaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.);
współpracy w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb rynku;
informowania o warunkach sprzedaży (stosowane upusty);
zawierania transakcji sprzedaży;
sporządzania faktur za towary;
przestrzegania warunków sanitarnych sprzedaży;
zabezpieczania punktu sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp.
Czego uczysz się na zajęciach?
- organizowania zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów, sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczania należności za dostarczone produkty;
- przygotowywania produktów do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowania;
- informowania nabywcy o walorach sprzedawanych produktów;
- pomocy nabywcy przy wyborze produktu;
- sprawnej realizacji zamówień składanych przez nabywców (demonstrowanie, ważenie, mierzenie, paczkowanie);
- inkasowania należności za sprzedane produkty;
- dbania o czystość i estetykę miejsca sprzedaży;
- załatwiania reklamacji zakupionych towarów;
- przyjmowania i rejestrowania zamówień na towary w hurtowniach;
- współpracy w przygotowaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.);
- współpracy w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb rynku;
- informowania o warunkach sprzedaży (stosowane upusty);
- zawierania transakcji sprzedaży;
- sporządzania faktur za towary;
- przestrzegania warunków sanitarnych sprzedaży;
- zabezpieczania punktu sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp.